سال ۱۴۰۰ سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها

به اطلاع اساتید محترم و دانشجویان گرامی میرساند به دلیل محدودیت های کرونایی اعلام شده دانشگه در روز سه شنبه مورخ 1400/01/24 تعطیل می باشد

  آقای دکتر کیهان بهمنی
  معاونت دانشجویی و فرهنگی 
  دکتری - زبان و ادبیات زبان انگلیسی - دانشگاه UPM مالزی
  مرتبه علمی: استادیار 
  این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

1

1

1

#  
- نام و نام خانوادگی محسن کشاورز محمدیان
- مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد
- شماره تماس 09906969859
- آدرس الکترونیکی این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید
#  
- نام و نام خانوادگی هدیه بارانی هروانی
- مدرک تحصیلی کارشناسی
- شماره تماس 09906969856
- آدرس الکترونیکی این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

 نام و نام خانوادگی رضا مهدیان
 مدرک تحصیلی دکتری
 سمت رئیس دانشکده
 رتبه علمی استادیار
 آدرس پست الکترونیکی این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید
نام و نام خانوادگی حسن زرآبادی پور
 مدرک تحصیلی دکتری
 سمت  رئیس دانشکده
مرتبه علمی دانشیار
 آدرس پست الکترونیکی این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

 نام و نام خانوادگی محسن بهشتی سرشت
 مدرک تحصیلی دکتری
 سمت رئیس دانشکده
 مرتبه علمی دانشیار
 آدرس پست الکترونیکی این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

#  
- نام و نام خانوادگی امیر مرادی
- مدرک تحصیلی کارشناسی
- شماره تماس 09059755034
- آدرس الکترونیکی این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

#  
- نام و نام خانوادگی سیده فاطمه نوربخش
- مدرک تحصیلی دکتری
- شماره تماس --
- آدرس الکترونیکی این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید
#  
  - ربیع اله رحمانی
  - مدرک تحصیلی دکتری
  - شماره تماس 09906969581
  - ایمیل: این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

این صفحه در حال بروزرسانی می باشد

مطالب به زودی بارگزاری خواهد شد

این صفحه در حال بروزرسانی می باشد

گروه

تاریخچه دانشگاه

دانشگاه دانش البرز در مهرماه سال 1383 با مجوز شماره 22/7497 از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در استان قزوين و در شهر محمديه تأسيس گرديد. هدف اصلي اين دانشگاه ارائه خدمات آموزشي، پژوهشي و فرهنگي به جوانان علم‌دوست کشور اسلامي ايران مي‌باشد.

دانشگاه البرز در استان قزوين، شهرستان البرز و در شهر محمديه واقع شده است.

همجواري با اتوبان کرج - قزوين از مزاياي اين دانشگاه مي‌باشد و رفت و آمد دانشجويان غير بومي را که 80 درصد از دانشجويان اين دانشگاه را تشکيل مي‌دهند تسهيل نموده است.

اعضاي هيأت مؤسس اين دانشگاه را 7 نفر از اساتيد سرشناس که از اعضاي هيأت علمي رسمي وزارت علوم و دانشگاه‌هاي تهران هستند تشکيل مي‌دهند؛ اين افراد با بهره‌گيري از علم و تجربه حاصل از سالها فعاليت علمي و مديريتي و پژوهشي خود توانسته‌اند گام‌هايي مؤثر در توسعه روزافزون اين دانشگاه بردارند. بگونه‌اي که اين دانشگاه در مدت 10 سال از دو رشته کارداني به چهار دانشکده و تعداد 55 ورودي در مقاطع مختلف ارتقا يافته است

اعضاي هيأت امناي دانشگاه عبارتند از آقاي دکتر اسداله آسرايي، آقاي دکتر بهروز دري، حجت الاسلام و المسلمين آقاي مجتب الهیان، آقاي سيد احمد حسيني، آقاي دکتر سيد مرتضي نوربخش، آقاي دکتر محمد مولائی دهکردی و آقاي دکتر داوری و آقای دکترآقاگل زاده سیلاخور

دانشگاه دانش البرز با 180 نفر دانشجو در رشته‌هاي حسابداري و مديريت صنعتي در مقطع کارداني در مهرماه 1383 آغاز به کار نمود و در حال حاضر پس از مدت 14 سال در 53 رشته دانشجو مي‌پذيرد.

در حال حاضر تعداد  2000  نفر دانشجو در دانشگاه دانش البرز مشغول به تحصيل هستند و تاکنون 4000 نفر دانش‌آموخته از اين دانشگاه فارغ‌التحصيل شده‌اند.

 

فضاهاي فيزيکي دانشگاه دانش البرز شامل هفت بخش است:

 

- مرکزي (ساختمان اصلي و پرديس دانشکده فني)،

 

- پرديس شهرک دانشگاهي آبيک،

 

- مرکز رشد، فناوري و مرکز پژوهشي دانشگاه واقع در شهرک صنعتي آبيک

 

- خوابگاه دانشگاه

 

- فضاهاي آزمايشگاهي و کارگاهي

 

- فضاهاي ورزشي (سالن هاي ورزشي که به صورت استيجاري در اختيار دانشگاه قرار گرفته است)

 

- فضاهاي تحقيقاتي

قابل توجه دانشجویان معماری:

زمان تحویل نهایی درس تمرین معماری(1) آقای مهندس محمدی در روز چهارشنبه مورخ 1395/04/09 از ساعت 9:00 صبح به بعد برگزار می گردد.

مدیر گروه

رشته های تحصیلی

چارت رشته ها

1234

8585

modir goroh

دروس عمومی جمع
9واحد
دروس اختیاری جمع 10واحد
اندیشه اسلامی (2) 2 .......     فنون تجزیه و تحلیل طراحی سیستمها 3 .........
تاریخ تحلیلی اسلام یا تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی  2
.......
برنامه ریزی استراتژیک 3 مدیریت منابع انسانی
ریشه های انقلاب اسلامی  2 ........ روابط صنعتی 3 ..........
تفسیر موضوعی قرآن  2 ........ برنامه ریزی کسب و کار  2 ..........
تربیت بدنی (2) 1
.......
بازاریابی بین المللی 3 بازاریابی و مدیریت بازار
دروس پایه جمع 12واحد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی 3 .........
اقتصاد کلان  3 ........
مدیریت نوآوری و تکنولوژی
3 .........
آمار و کاربرد آن در مدیریت(2) 3 آمار و کاربرد آن در مدیریت (1) روانشناسی صنعتی 3 .........
سیستمهای اطلاعاتی مدیریت 3 .........
کنترل پروژه
2 بررسی اقتصادی طرحهای صنعتی- طرح ریزی ،تعمیرات و نگهداری 
اصول حسابداری (3) 3 اصول حسابداری (1)   روش تحقیق در مدیریت اسلامی 2 آمار و کاربرد آن در مدیریت (1)
دروس اصلی جمع 15واحد تاریخ مدیریت و تشکیلات در اسلام 2 ...........
مدیریت منابع انسانی 3 ........ مدیریت مراکز آموزشی و فرهنگی 2 ............
تحقیق در عملیات (3) 3 تحقیق در عملیات (1) یا(2) اقتصاد در قرآن 2 اقتصاد کلان
مدیریت مالی  3 اقتصاد کلان شیوه های رهبری و مدیریت امام علی (ع) 2 ..........
حسابداری صنعتی (1) 3 اصول حسابداری (3) عدم رعایت پیش نیاز و مشکلات بعدی ناشی از آن به عهده دانشجو می باشد. 
بازاریابی و مدیریت بازار 3 اقتصاد کلان
دروس تخصصی جمع
29واحد
    دروس ستاره دار، دروس اختیاری هستندکه ارائه می شوند 
حسابداری صنعتی (2) 3 حسابداری صنعتی (1)
حسابداری صنعتی (3) 3 حسابداری صنعتی (2)
طرح ریزی ، تعمیرات و نگهداری 3 ..........           جمع کل واحدها :  75 واحد                  دروس جبرانی دانشجویان دارای مدرک کاردانی غیر مرتبط: 1-اصول حسابداری(1)، 2- تحقیق در عملیات(1)، 3- مدیریت تولید و عملیات
بررسی اقتصادی طرحهای صنعتی 3             اقتصاد کلان              حسابداری صنعتی(1)
زبان تخصصی (4و3) 2 ..........
مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن 3 ..........
مدیریت در منابع اسلامی(قرآن و ..)  2 مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها 3 آمار (2) -  تحقیق در عملیات(3)
بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان  3 آمار(2) - تحقیق در عملیات(3)
پروژه 2 ترم آخر
کاراموزی 2 ترم آخر
فهرست دانشنامه های فاقد عکس
ردیف نام و نام خانوادگی رشته- مقطع شماره دانشجویی شماره دانشنامه
1 نسیم پیرخامه چی حسابداری-کاردانی 83021009 92184
2 ماه رخ رضائی حسابداری-کاردانی 83021030 92178
3 کتایون رشیدنوروزی حسابداری-کاردانی 83021028 92177
4 طیبه خانی پور آمار-کاردانی 85041039 92148
5 یاسمن وزیری مدیریت صنعتی-کاردانی 83011118 92119
6 فاطمه طهماسبی مدیریت صنعتی-کاردانی 85011355 92187
7 نازنین فرح بخش محمدی مترجمی زبان-کارشناسی ناپیوسته 86032059 92126
8 معصومه ولدی کارشناسی پیوسته مترجمی زبان 84032084 10186
9 هادی اسدی کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی 87014087 10374
10 مجتبی پناهی ملائی کاردانی آمار 85041067 10254
11 زهرا میرزائی کاردانی حسابداری 86021432 10312
12 الناز شهسواری کاردانی حسابداری 86021442 10191
13 مریم فطری کاردانی آمار 85041032 10242
14 الناز اسلامی کاردانی حسابداری 83021069 10271
15 شیرین صادق سا کاردانی مترجمی زبان 85031239 10566
16 فاطمه محمدی کاردانی - حسابداری 83021121 92197
17 هاجر صالحی کاردانی - حسابداری 83021095 92206
18 اعظم بحری کاردانی - حسابداری 84021145 92210
19 محمد غفاری اصل کاردانی - حسابداری 84021236 92239
20 سمیه بهرامی نیا کارشناسی پیوسته علوم اجتماعی 86062065 92262
21 مریم درخشانی مهربانی کارشناسی پیوسته ادبیات زبان 58072006 92252
22 شبنم حاجی محمد لو کاردانی مدیریت صنعتی 84011146 92318
23 سید مجید حسینی کاردانی مدیریت صنعتی 84011149 92317
24 ترانه قاسم شیرازی کارشناسی پیوسته مدیریت صنعتی 83011097 92298
25 عاطفه خشنودی کاردانی حسابداری 84021162 92267
26 الهه شالی کارشناسی مترجمی 84032049  
27 شیما رستمی کارشناسی مترجمی 84032035  
28 زینب وفادار کله سر کارشناسی مترجمی 84032083 92366
29 معصومه ولدی کارشناسی مترجمی 84032084 92367
30 زهرا حسین زاده کاردانی مترجمی زبان 85031174  
31 مونا نیکویی ورکانی کاردانی مترجمی زبان 85031243 92405
32 عاطفه شاه حسینی کاردانی مترجمی زبان 85031252  
33 شیرین صادق سا کاردانی مترجمی زبان 85031239 92410
34 بیژن اسکوئی کاردانی مترجمی زبان 85032149  
35 الناز فرح نیا کارشناسی مترجمی زبان 85032173  
36 آیدا رمضانی کارشناسی مترجمی زبان 85032164  
37 ندا شعبانیان کارشناسی مترجمی زبان 85032203 92451
38 نادیا کلانتری بیجار کارشناسی مترجمی زبان 85072042 92458
39 پگاه هوشنگی کارشناسی مترجمی زبان 85072035  
40 سمیه رحیم دل کاردانی مترجمی زبان 86031290  
41 افشین صحرائیان کارشناسی مترجمی زبان 86032216  
42 شیوا افشاری بدرلو کارشناسی مترجمی زبان 86032010 92529
43 مصطفی نیک خواه بدرلو کارشناسی مترجمی زبان 86032022  
44 سمیرا نوروزی کارشناسی مترجمی زبان 86032055  
45 حسین خداداد کارشناسی مترجمی زبان 86032050  
46 سید حسین حسینیان نجار کلا کارشناسی ناپیوسته آمار 84042010  
47 سمانه سادات میرباقری مرویلی کاردانی آمار 85041028  
48 پریسا پورعلی کارشناسی ناپیوسته آمار 85042079  
49 راضیه فهیمی کارشناسی ناپیوسته آمار 85042103  
50 سعید شورچه کارشناسی- پژوهشگری 85062035  
51 فاطمه شریفی کاردانی حسابداری 85021381  
52 آریا فتحی کاردانی حسابداری 85021387  
53 سمیه فتح الهی سیسی کاردانی حسابداری 84021190  
54 زهرا دلداری کاردانی حسابداری 84021225  
55 وحید شهامت کاردانی حسابداری 83021037  
56 نغمه مهدوی نیا کاردانی مدیریت صنعتی 85011425  
57 علیرضا منافی کاردانی مدیریت صنعتی 84011204  
58 هاجر وکیلیان کاردانی مترجمی زبان 87031383  
لازم است این دسته از دانش آموختگان هرچه سریعتر 4 قطعه عکس 3*4 پرسنلی پشت نویسی شده به واحد فارغ التحصیلان تحویل دهند.

 

تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی دانش آموخته فارغ التحصیل ارائه می شود، که بصورت یک نامه محرمانه برای دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارسال می گردد.
لذا هر دانشجو جهت ادامه تحصیل خود می بایست نامه تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی که در آن دانش آموخته گردیده را در پرونده آموزشی مقطعی که در حال ادامه تحصیل است، داشته باشد.
دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته که در دانشگاه البرز در حال تحصیل می باشند باید تاییدیه مقطع پیش دانشگاهی خود را با در دست داشتن کپی مدرک دیپلم و کپی مدرک پیش دانشگاهی و با مراجعه به اداره پست مطالبه کنند.
دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته که در دانشگاه البرز در حال تحصیل می باشند لازم است با دریافت نامه درخواست تاییدیه تحصیلی (  نامه رفع نواقص ) از کارشناس مربوط به رشته خود  در دانشگاه البرز  به دانشگاه مقطع قبلی خود مراجعه کرده و تاییدیه تحصیلی دوره کاردانی خود را از آن دانشگاه مطالبه کنند .
لازم به ذکر است دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده و در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل می باشند، می بایست طبق مراحلی که در ((فرم نمودار گردش تاییدیه تحصیلی)) ترسیم شده است جهت دریافت تاییدیه تحصیلی خود از دانشگاه البرز اقدام نمایند.

 

بدیهی است در صورتی که دانشجو تسویه حساب خود را با دانشگاه انجام داده باشد، پس از تسلیم نامه درخواست تاییدیه خود به واحد فارغ التحصیلان، مراحل فوق برای ارسال  تاییدیه به مقصد مورد نظر، دو ماه به طول خواهد انجامید و در صورت عدم تسویه حساب، یک ماه به مدت فوق افزوده خواهد شد. لذا لازم می نماید دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن بلافاصله با دانشگاه تسویه حساب نمایند تا دچار مشکلی در این خصوص نگردند.

 

 

مراحل کار پایان نامه بعد از دفاع  

 

1- انجام اصلاحات احتمالی و امضا فرم تایید اصلاحات توسط استاد راهنما و مدیرگروه محترم

2- ثبت پروپوزال و پایان نامه در سایت ایران داک و اخذ کد رهگیری

3- آماده کردن یک نسخه صحافی پایان نامه و امضا فرم تحویل پایان نامه توسط استاد راهنما

4- آماده کردن یک نسخه صحافی پایان نامه و امضا فرم تحویل پایان نامه توسط واحد کتابخانه و پرینت تایید سایت ایران داک توسط آقای مرادی 

5- آماده کردن یک نسخه سی دی و امضا فرم تحویل لوح فشرده توسط معاون پژوهشی

6- تحویل همه فرم های امضا شده در بندهای بالا به واحد بایگانی و تکمیل پرونده بایگانی در صورت نواقص مدارک

7- درخواست فارغ التحصیلی از طریق سامانه آموزشی توسط دانشجو

 

 

                                                                                                                                                               با تشکر

                                                                                                                                   واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه دانش البرز


 

  دانشگاه بين المللي ايران  
  دانشگاه كاشان  
  دانشگاه گيلان  
  دانشگاه گرگان  
  دانشگاه سهند تبريز  
  دانشگاه تهران  
  دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي  
  دانشگاه شهيد بهشتي  
  دانشگاه امام حسين عليه السلام  
  دانشگاه امام صادق عليه السلام  
  دانشگاه بين المللي امام خميني  
  دانشگاه ارك  
  دانشگاه اروميه  
  دانشگاه اصفهان  
  دانشگاه الزهرا عليها سلام  
  دانشگاه تربيت مدرس  
  دانشگاه يزد  
  دانشگاه هنر  
  دانشگاه فردوسي مشهد  
  دانشگاه صنعتي اصفهان  
  دانشگاه صنعتي اميركبير  
  دانشگاه صنعتي شريف  
  دانشگاه علامه طباطبايي(ره)  
  موسسه آموزش عالي رجاء  
  دانشگاه علم و صنعت  
  موسسه آموزش عالي كار  
  موسسه آموزش عالي علامه دهخدا  
  موسسه آموزش عالي علامه محدث نوري  
  موسسه آموزش عالي علامه رفيعي  

 

1

 

دوره های برگزار شده

گروه آموزشی

چارت دروس

1

1

  آقای دکتر محمد طاهرنیا
  عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی
  دکتری - آموزش زبان انگلیسی - دانشگاه تربیت مدرس
  معاون گروه و معاون پژوهشی -مرتبه علمی: استادیار
  این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

صدور دانشنامه (اصل مدرک تحصیلی)

دانشجویانی که مدارک موقت خود را دریافت کرده باشند، می توانند دانشنامه خود را پس از طی مراحل صدور اخذ نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت دانشنامه:

 1) گواهی موقت پایان تحصیلات که از واحد فارغ التحصیلان دریافت نموده اند.

2) مبلغ سی هزار تومان که به صورت نقدی دریافت می گردد.

دانشجویان پیش از مراجعه جهت اخذ دانشنامه با واحد فارغ التحصیلان هماهنگی لازم را به عمل آورده و از آماده بودن مدرک خود اطمینان حاصل نمایند.

راهنمای دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات 


طبق ماده 64 آیین نامه آموزشی، دانشجویی که کلیه واحدهای درسی یکی از دوره های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته را طبق برنامه مصوب و بر اساس مقررات این آیین نامه با موفقیت گذرانده باشد، فارغ التحصیل آن دوره شناخته می شود.

 

دانلود راهنمای مراحل دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات
                       

فرم شماره 1 - پروپوزال 

فرم شماره 2 - گزارش سه ماهه اول 

فرم شماره 3 - گزارش سه ماهه دوم

فرم شماره 4 - در خواست برگزاری جلسه دفاع

فرم شماره 5- فراخوان جلسه دفاع 

فرم شماره 6 - تایید اصلاحات دفاعیه پس از جلسه دفاعیه 

فرم شماره 7 - فرم تایید مقاله مستخرج از پایان نامه اعلام نمره آن 

شیوه تدوین پروپوزال و پایان نامه با تکیه بر زمان بندی 

دستور العمل و راهنمای نگارش پایان نامه 

تعهد نامه اصالت پایان نامه 

فرم تحویل پایان نامه، لوح فشرده و کدهای رهگیری

فهرست امور پژوهشی دانشجویان 

فهرست رنگ جلد پایان نامه ها به تفکیک گروه های آموزشی

دستورالعمل مراجعه به سایت ایرانداک

اطلاعیه های مخصوص دانشجویان گرو برق 

1- فرم تعیین استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ارشد برق 

2- درخواست تصویب موضوع پایان نامه (گروه برق ) 

3- نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد گروه برق 

4- روند انجام پروژه کارشناسی ارشد (گروه برق )

5- مشخصات جلد صحافی 

-----------------------------

حضور در جلسه دفاع گروه عمران 

فرم تایید موضوع پروپوزال کارشناسی ارشد گروه عمران

-----------------------------------

فرم تایید موضوع پروپوزال کارشناسی ارشد گروه روانشناسی 

-----------------------------------

فرم تایید موضوع پروپوزال کارشناسی ارشد جامعه شناسی

 

 

 

طول دوره تحصیل

طول مدت تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 سال است.

تبصره 1 : به ازای هر واحد از دروس جبرانی گذرانده شده 12 روز به مدت تحصیل دانشجو اضافه می شود. (مصوبه شورای آموزشی دانشگاه)

تبصره 2 : به ازای هر واحد از دروس مدرسی گذرانده شده 12 روز و در صورت گذراندن کلیه دروس مدرسی یک نیمسال تحصیلی به مدت تحصیل دانشجو اضافه می شود. (مصوبه شورای آموزشی دانشگاه)

تبصره 3 : تحت شرایط ویژه ای از جمله گذراندن کلیه دروس، تصویب موضوع پایان نامه و ارائه به موقع گزارش های سه ماهه پژوهشی، دانشجو مجاز به استفاده از یک نیمسال تمدید تحصیلی دیگر می باشد. (مصوبه شورای آموزشی دانشگاه)

تبصره: چنانچه طول تحصیل دانشجو به ترم ششم برسد رابطه دانشجویی قطع خواهد شد و تبعات ناشی از آن به عهده خود دانشجوست.

مرخصی تحصیلی

دانشجو می تواند در طول دوره تحصیل حداکثر یک نیمسال با کسب موافقت دانشگاه از مرخصی تحصیلی با پرداخت شهریه ثابت و متغیر (با احتساب در سنوات تحصیل ) استفاده کند.

تبصره 1: درخواست مرخصی باید قبل از شروع نام نویسی نیمسال تحصیلی مورد نظر به اداره آموزش دانشکدهُ مربوط تسلیم گردد.

تبصره 2: درخواست مرخصی تحصیلی در اولین نیمسال ورود به دانشگاه مجاز نمی باشد.

تبصره 3: در صورتی که دانشجو بدون کسب موافقت دانشگاه حتی برای یک نیمسال ترک تحصیل نماید از ادامهُ تحصیل محروم می شود.

انصراف از ادامه تحصیل

دانشجو می تواند به هر دلیل از ادامه تحصیل اعلام انصراف نماید. در این صورت باید درخواست خود را مبنی بر اعلام انصراف به دانشکده مربوط تسلیم کند. چنانچه دانشجو حداکثر تا یکماه پس از تاریخ درخواست تقاضای خود را پس نگیرد دانشگاه نسبت به صدور گواهی انصراف اقدام خواهد کرد.

انصراف در موسسات آموزشی غیرانتفاعی شرایط خاص خود را دارد و دانشجو موظف به پرداخت هزینه های ترمهای باقیمانده می باشد.

تذکر: دانشجوی انصرافی یا اخراجی موظف است به تعهداتی که سپرده عمل نماید. در هر حال تسلیم ریز نمرات ویا دریافت مجوز شرکت مجدد در آزمون ورودی منوط به تسویه حساب دانشجو با دانشگاه است.

تذکر مهم: انتقال،میهمان،تغییر رشته و جابجایی در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.

واحدهای درسی

1. تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته با احتساب واحد پایان نامه و بر حسب رشته حداقل 28 و حداکثر 32 واحد مطابق با برنامه مصوب شورایعالی برنامه ریزی است.

تذکر: دانشجو نمی تواند بیش از حد مجاز پیش بینی شده در برنامه مصوب رشته، واحد انتخاب کند. در غیر اینصورت نسبت به حذف آخرین درسهای اخذ شده اضافی اقدام خواهد شد.

2. چناچه به تشخیص گروه آموزشی ذی ربط تعدادی از واحدهای درسی دوره کارشناسی به عنوان دروس کمبود یا جبرانی برای دانشجو ضروری تشخیص داده شود وی مکلف است آن دروس را براساس برنامه مصوب، اضافه بر واحدهای درسی با پرداخت شهریه مقرر در دورهُ کارشناسی ارشد بگذراند.

3. دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مجاز است در هر نیمسال تحصیلی بین 8 تا 10 واحد درسی انتخاب کند. با صلاحدید کمیته تحصیلات تکمیلی این تعداد می تواند به 12 واحد افزایش یابد. ( حداقل واحدها بدون در نظر گرفتن دروس کمبود محاسبه می شود.)

4. دانشجویانی که برخی از دروس کارشناسی ارشد را در دورهُ کارشناسی گذرانده اند نمی توانند آن درس یا دروس را مجدداٌٌ در دوره کارشناسی ارشد بگذرانند. این دانشجویان باید با در نظر گرفتن دروس دیگر دوره، جمع واحدهای درسی خود را به حد نصاب مندرج در برنامه مصوب برسانند.

5. با پایان یافتن مهلت انتخاب واحد دانشجو مجاز به انتخاب واحد نمی باشد و آن ترم را باید مرخصی بگیرد.

6. دانشجو در ترم تابستانی مجاز به انتخاب درس نمی باشد.

حضور و غیاب

1. حضور دانشجو در تمامی برنامه های درسی و دیگر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دوره الزامی است. غیبت دانشجو در هر درس حداکثر دو جلسه میباشد در غیر این صورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می شود.

تبصره: در صورتی که غیبت دانشجو در یک درس بیش از حد مجاز باشد ولی از نظر اداره کل آموزشی دانشگاه موجه تشخیص داده شود آن درس از مجموعه دروس انتخابی دانشجو حذف می شود در این صورت رعایت حد نصاب 8 واحد در آن نیمسال الزامی نیست ولی آن نیمسال از نظر طول مدت تحصیل برای دانشجو یک نیمسال کامل محسوب می شود.

2. غیبت غیر موجه دانشجو در جلسه امتحان به منزلهُ نمره صفر در آن درس می باشد.

تبصره: در صورتی که غیبت دانشجو از نظر دانشکده و یا اداره کل آموزش موجه تشخیص داده شود درس مربوط برای دانشجو حذف می گردد.

3. دانشجویی که به دلیل موجه از حضور در جلسه کلاس یا امتحان غیبت کند موظف است حداکثر تا دو هفته بعد از تاریخ غیبت مدارک خود را به آموزش دانشکده ارائه نماید.

 پایان نامه

 تهیه پایان نامه آخرین بخش دوره کارشناسی ارشد است که طی آن دانشجو موظف است در ترم سوم در زمینهُ مربوط به رشته تحصیلی خود زیر نظر استاد راهنما به تحقیق و تتبع بپردازد و پایان نامه خود را به تصویب گروه برساند.

تعداد واحد

تعداد واحد پایان نامه کارشناسی ارشد برای همه رشته ها بین 4 تا 10 واحد درسی مطابق برنامه آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی وزرات علوم می باشد.

استاد راهنما

استاد راهنما با موافقت استاد و تایید مدیر گروه از اعضای هیأت علمی دانشگاه یا خارج از دانشگاه با حداقل مرتبه استادیاری تعیین می گردد.

تبصره 1: چنانچه استاد راهنما از خارج دانشگاه انتخاب شود، به جای شرط استادیاری داشتن مدرک دکتری الزامی است.

تبصره 2: دانشجو صرفاٌ می تواند استاد راهنما را پیشنهاد نماید.

زمان انتخاب موضوع پایان نامه

دانشجو موظف است قبل از شروع نیمسال سوم تحصیل موضوع پایان نامه و استاد راهنما را انتخاب کرده و تا پایان نیمسال سوم فرصت دارد پایان نامه خود را به تصویب برساند.

استاد مشاور

جنانجه در پایان نامه لازم باشد بنا به ضرورت و پیشنهاد استاد راهنما ، استاد مشاور تعیین می شود.

ارزشیابی دروس

1. حداقل نمرهُ قبولی در هر درس اعم از دروس دوره و دروس جبرانی در دوره کارشناسی ارشد 12 است.

تبصره 1: اگر نمره دانشجو در یک درس انتخابی (اختیاری) کمتر از 12 باشد می تواند با موافقت استاد راهنما به جای آن، درس دیگری را انتخاب نماید نمرهُ درس مردودی دانشجو در میانگین نمرات نیمسال و میانگین کل محاسبه خواهد شد.

تبصره 2: نمره دروس جبرانی در کارنامه دانشجو جداگانه ثبت شده و در احتساب میانگین نمرات نیمسال تحصیلی و میانگین کل نمرات دانشجو منظور نمی شود.

2. میانگین کل نمرات دانشجو در پایان دوره تحصیل نباید کمتر از 14 باشد. در غیر اینصورت دانشجو فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد شناخته نمی شود.

تبصره: دانشجویی که پس از گذراندن کلیه واحدهای درسی دوره، میانگین کل نمرات او از 14 کمتر باشد در صورتی که حداکثر مدت مجاز تحصیل وی به پایان نرسیده باشد، می تواند تا 16 واحد از دروسی را که در آنها نمرهُ کمتر از 14 گرفته است، فقط در یک نیمسال تحصیلی تکرار کند و در صورت جبران کمبود میانگین کل فارغ التحصیل شود. دانشجویی که به هر دلیل نتواند از این فرصت استفاده کند از ادامه تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی محروم می شود.

3. مواردی که ارزشیابی دانشجو در یک درس موکول به فعالیت هایی باشد که با تشخیص استاد مربوط انجام آن در طول یک نیمسال تحصیلی ممکن نیست، نمره دانشجو در آن درس ناتمام محسوب می شود. در این صورت باید نمره دانشجو در این درس، حداکثر تا پایان نیمسال تحصیلی بعد، توسط استاد مربوط به نمره قطعی تبدیل و در کارنامه وی ثبت شود.

مشروطی

میانگین نمرات دروس دانشجو در دوره کارشناسی ارشد در هر نیمسال تحصیلی نباید از 14 کمتر باشد در غیر این صورت دانشجو مشروط شناخته خواهد شد.

 تذکر 1: در صورت مشروط شدن دانشجو در دو نیمسال، حکم اخراج وی در اداره کل آموزش صادر و به وی ابلاغ می شود در این صورت دانشجو جهت تسویه حساب موظف به مراجعه به اداره آموزش دانشگاه و پرداخت شهریه ثابت و متغیر ترمهای باقیمانده می باشد.

تذکر 2: در مورد دانشجویانی که کمتر از 6واحد درسی در یک نیمسال تحصیلی دارند در صورتی که معدل ایشان کمتر از 14 باشد نمرات نیمسال مذکور با نمرات دروس نیمسال تحصیلی بعد معدل گیری خواهد شد.

ارزشیابی پایان نامه

1. ارزشیابی پایان نامه در جلسه دفاعیه توسط هیأت داوران متشکل از استاد راهنما، حداقل یک نفر نماینده کمیته تحصیلات تکمیلی و یک نفر از اعضای هیات علمی یا متخصصان و محققان داخل یا خارج موسسه انجام می گیرد.

2. پایان نامه توسط هیات داوران در پنج درجه ارزشیابی شده و به هر درجه نمره ای تعلق می گیرد و این نمره که در آخرین نیمسال تحصیلی وارد کارنامه دانشجو می گردد، در میانگین کل نمرات دانشجو محاسبه می شود.

نمره از 18 تا 20 عالی

نمره از 16 تا 18 بسیار خوب

نمره از 14 تا 16 خوب

نمره از 12 تا 14 قابل قبول

نمره از 12 کمتر غیر قابل قبول

نمره پایان نامه از هجده می باشد و مقاله علمی - ترویجی 1 نمره که جمعاٌ 20 نمره می باشد.

1. صورتی که پایان نامه از نظر هیأت داوران غیر قابل قبول تشخیص داده شود، دانشجو می تواند در مدتی که از حداکثر مدت مجاز تحصیل وی تجاوز نکند، پایان نامه خود را کامل و بار دیگر در زمانی که هیات داوران تعیین می کنند از آن دفاع نماید. دانشجویی که در فرصت تعیین شده نتواند از پایان نامه خود با موفقیت دفاع کند از ادامه تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی محروم می شود.

تبصره : دانشجو موظف است حداکثر ظرف مدت 3 ماه از جلسه دفاع، مقاله علمی - پژوهشی یا علمی ترویجی خود را جهت احتساب نمره نهائی به دانشگاه تحویل نماید و در غیر اینصورت نمره پایان نامه همان نمره جلسه دفاعیه است.

نکات مهم

1. دانشجویانی که رابطه استخدامی (رسمی یا پیمانی) با وزارتخانه ها و یا سازمانهای دولتی و یا تحت پوشش دولت دارند باید نامه موافقت با ادامه تحصیل از بالاترین مقام مسئول سازمان مربوط و یا حکم مرخصی سالیانه را برای ادامه تحصیل به اداره کل آموزش دانشگاه ارائه نمایند.

2. توجه به تمام وقت بودن تحصیل در دوره کارشناسی ارشد حضور دانشجو در تمامی برنامه های درسی و دیگر فعالیت های آموزشی و پژوهشی در طول هفته الزامی است.

3. دانشجو تا پایان نیمسال سوم تحصیل فرصت دارد پایان نامه خود را به تصویب شورای پژوهشی دانشکده برساند.

4. دانشجو در هر نیمسال تحصیلی تا زمانی که از پایان نامه خود دفاع ننموده است موظف به انتخاب واحد پایان نامه در فرم انتخاب واحد و پرداخت شهریه می باشد.

5. سنوات تحصیل دانشجو برای نیمسال پنجم مشروط به گذراندن کلیه دروس دوره، تصویب موضوع پایان نامه و ارائه بموقع گزارش های سه ماهه به پژوهش دانشکده می باشد.

6. متعهدین خدمت به آموزش و پرورش صرفاٌ در صورت سپردن تعهد جدید مجاز به ادامه تحصیل می باشند.

7. دانشجو موظف است حداکثر سه ماه پس از دفاع نسبت به تسویه حساب با واحدهای مختلف دانشگاه اقدام نماید. در غیر اینصورت تبعات ناشی از آن بعهده دانشجوست.

8.  چنانچه به هر دلیلی دانشجو نتوانست تا پایان ترم پنجم دفاع نماید برگزاری جلسه دفاعیه منوط به اخذ مجوز از کمیسیون موارد خاص وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

برنامه زمانبندی پیشنهادی برای موفقیت در دوره کارشناسی ارشد

 

ردیف زمان فعالیت
1 نیمسال اول تا سوم

گذراندن دروس دوره کارشناسی ارشد، دروس جبرانی، دروس مدرسی (8 تا 14 واحد در هر نیمسال)

-انتخاب استاد راهنما

-تعیین موضوع پایان نامه

-جمع آوری اطلاعات اولیه موضوع پایان نامه

-تصویب موضوع پایان نامه در شورای گروه و شورای پژوهشی دانشکده

2 نیمسال چهارم یا پنجم دفاع از پایان نامه

ئددذر