شعار سال 1403 جهش تولید با مشارکت مردم


فرآیند خروج از کشور اینترنتی

 


1- اخذ کد سخا: از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)


2- ورود به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به نشانی   www.evazifeh.epolice.ir  یا  (www.services.epolice.ir)


3- ثبت اطلاعات اولیه شخصی از قبیل : نام و نام خانوادگی ، کدملی ، آدرس محل سکونت و کدپستی


4- ثبت اطلاعات مربوط به خرو ج از کشور از قبیل : کشور مقصد ، تاریخ خروج از کشور ، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر(تفریحی ، علمی و زیارتی)


 تذکر:تاریخ درخواست خروج از کشور شما ملاک ورود و خروج شما به کشور می باشد لذا در ثبت تاریخ ورود و  خروج خود دقت نمایید.


5-  انتخاب یکی از دو گزینه : 1 ) دانشجویی 2 ) دارندگان برگ آماده به خدمت

6- پرداخت اینترنتی مبلغ 3500 تومان هزینه خدمات اینترنتی لازم است رمز دوم کارت عابربانک خود را همراه داشته باشید .


با انتخاب گزینه دانشجو هستم:درخواست خروج از کشور شما به صورت سیستمی به کارتابل دانشگاه رفته ، پس از بررسی وضعیت تحصیلی شما از سوی دانشگاه در صورت تایید معافیت تحصیلی ، به سامانه وظیفه عمومی منتقل می شود و در صورت عدم تایید معافیت تحصیلی ، پیغام ( رد درخواست شماتوسط دانشگاه ) رویت می شود.


پس از انتقال اطلاعات شما به سامانه وظیفه عمومی ، پنجره ای مبنی بر دریافت شماره حساب قوانین مشمول برای استرداد هزینه ودیعه شما باز میشود(تاکید می شود:حتما شماره حساب مشمول وارد شود)


 پس از ثبت شماره حساب گزینه واریز اینترنتی مبلغ ودیعه فعال می شود و شما می توانید به صورت اینترنتی مبلغ ودیعه خود را پرداخت نمایید.


لازم به ذکر است،برای پرداخت مبلغ ودیعه نیاز به داشتن کارت قوامین نمی باشد و می توانید با تمامی کارت های عضو شبکه شتاب این امر را انجام دهید .


پس از واریز مبلغ ودیعه ، پنجره ای مبنی برشماره سریال پرداخت و شماره درخواست ، کد ارجاع و.....باز می شود ضروری است که این اطلاعات را ذخیره نمایید ، پس از ذخیره اطلاعات وارد مرحله نهایی( 5 ) یعنی مرحله ارسال درخواست شما به وظیفه عمومی می شوید.


تذکر : در این مرحله در صورت رخ داد خطا در پرداخت مبلغ ودیعه و کسر مبلغ از حساب شما ، برای رفع خطا می بایست گزینه ثبت کد ارجاع  را انتخاب و کد ارجاع را که قبلا ذخیره کرده اید وارد و  تایید کنید تا خطا برطرف و درخواست  شما وارد مرحله نهایی (5) می شود.


تذکر : در این صفحه گزینه ای با عنوان  مالی وجود دارد که برای اطمینان از پرداخت  مبلغ ودیعه ، می توانید با انتخاب این گزینه  ده تراکنش آخر حساب خود رامشاهده کنید .


پس از واریز مبلغ  : اطلاعات شما به سامانه سازمان وظیفه عمومی منتقل می شود که این مرحله ( یک روز کاری ) به طول می انجامد.(اگر پنج شنبه انجام دهید اطلاعات شما روز شنبه به سازمان منتقل می گردد)


پس از انتقال مدارک و بررسی اطلاعات شما ، مجوز خروج از کشور توسط اپراتور سازمان وظیفه عمومی صادر می شود  و به سامانه کشوری گذرنامه منتقل می شود .


لازم به ذکر است : این انتقال اطلاعات یک  روز کاری به طول می انجامد  .


نکته : با توجه به احتساب زمان انتقال اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی و انجام سایر اقدامات مربوط ، لذا  لازم است یک الی دو هفته قبل از خروج کشور درخواست خود را ثبت کنید.


        کلیه مشمولانی که در مهلت معرفی می باشند ، می بایست قبل از ثبت درخواست خروج از کشور ، درخواست اعزام به خدمت خود را در دفاتر(پلیس+10) ثبت نمایند و بعد از 2 روز کاری ،جهت ثبت درخواست خروج از کشور خود به شیوه بالا اقدام کنند.


افرادیکه در مهلت معرفی درخواست اعزام خود را ثبت می کنند ،می توانند تاریخ اعزام خود را تا پایان مهلت معرفی انتخاب کنند.
 
نکته : برای مشمولینی که دارای برگ آماده به خدمت می باشند  مرحله تاییدیه دانشگاه وجود ندارد و درخواست آنان مستقیما به مرحله دریافت شماره حساب و واریز مبلغ ودیعه متعلق می شود .


خطاهای رایج در پروسه خروج ازکشور


خطای اول : شما مجاز به ثبت درخواست نمی باشید .


دلیل : ممکن است شما موردی مانند ضبط وثیقه داشته باشید
پیگیری : مراجعه به سازمان وظیفه عمومی


 خطای دوم : شما دارای درخوست خروج از کشور بوده و مجاز به ثبت درخواست خروج از کشور نمی باشید


دلیل : احتمال دارد شما  از قبل درخوست نیمه کار داشته ایدکه پیگیری نکرده اید و یا ممکن است  ورود به کشور شما دردرخواست های قبلی  ثبت نشده باشد . در این صورت می بایست  به وظیفه عمومی مراجعه کنید.
 خطای سوم : شما مجاز به خروج از کشور نمی باشید . در صورت مشاهده این خطا به وظیفه عمومی مراجعه کنید.


احتمال : ا) شما ممکن است مشکل تحصیلی داشته باشید .


2: موعد آماده به خدمت شما نزدیک می باشد لذا اجازه خروج از کشور