شعار سال 1403 جهش تولید با مشارکت مردم


 

معرفی دانشگاه 

 

دانشگاه دانش البرز  در مهرماه 1383 به نام موسسه آموزش عالی البرز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز تاسیس گرفت در همان سال با 2 رشته کاردانی مدیریت صنعتی و حسابداری به تعداد 200 دانشجو  فعالیت آموزشی را آغاز کرد. و با ارتقاء سطح علمی دانشگاه در سال 1394 مجوز خود را از موسسه البرز به دانشگاه دانش البرز تغییر داد. 

دانشگاه دانش البرز، مدت 21 سال توانست بیش از 20 هزار فارغ التحصیل در چند دانشکده در گروه های  مدیریت و حسابداری، علوم انسانی، فنی و مهندسی و گروه علوم زیستی در 28 رشته کارشناسی ارشد  () و 23 رشته کارشناسی پیوسته، 9 رشته کارشناسی ناپیوسته() 9 رشته کاردانی پیوسته داشت باشد. و به خاطر آموزش های دانشجویان به صورت نظری و کاربردی درصد زیادی از دانشجویان در پست های مختلف مشغول به کار هستند. و 60 عضو هیات علمی و 254 مدرس در طول ترم با دانشگاه همکاری دارند. 

 

 

یکی از سیاست­های محوری معاونت فرهنگی دانشگاه حمایت از آن دسته از تشکل­های دانشجویی است که در قالب کانون­های دانشجویی فعالیت می­کنند. کانون­های دانشجویی بستری قانونی با ضوابط مشخص برای رشد و شکوفایی استعداد­های دانشجویان در زمینه­های فرهنگی، هنری و اجتماعی است. این کانون­ها می­توانند موجب شور و نشاط بیشتر دانشجویان شده و در سایه این شور و نشاط است که علاقه و توجه دانشجویان به یادگیری دروس نیز بیشتر خواهد شد. ارکان هر کانون عبارت­اند از: مجمع عمومی، شورای مرکزی و دبیر کانون. مجمع عمومی هر سال یک بار با حضور کلیه اعضا تشکیل می­شود و ماموریت اصلی آن برگزاری انتخابات برای مشخص شدن اعضای شورای مرکزی کانون است. شورای مرکزی شامل 4 تا 6 نفر از اعضای کانون است که از طریق انتخابات برگزیده می­شوند. دبیر کانون، مسؤل قانونی کلیه فعالیت­های کانون بوده و توسط اعضای شورای مرکزی و از بین آن­ها انتخاب می­شود. در حال حاضر، چهار کانون به شرح ذیل در دانشگاه دانش البرز فعالیت دارند.

  • کانون قرآن و عترت
  • کانون حجاب و عفاف
  • کانون فیلم و عکس
  • کانون شیوه زندگی سالم

 

به منظور ساماندهی سیاستها و فعالیتهای فرهنگی دانشگاه، شورای فرهنگی دانشگاه تشکیل شد. اهداف مورد انتظار از تشکیل شورای فرهنگی دانشگاه عبارتند از:


1- متمرکز نمودن فعالیت نهادهای فرهنگی دانشگاه در یک چارچوب مشخص به منظور ایجاد نظم و هم افزایی در حوزه فرهنگی
2- شناخت اولویتهای فرهنگی دانشگاه، تدوین سیاستهای مورد نیاز در این راستا و نظارت بر حسن اجرای آنها
3- ایجاد بستر لازم به منظور پاسخگویی شایسته به دغدغه های فرهنگی استادان و دانشجویان
4- کشف و پرورش استعدادهای استادان و دانشجویان (مرتبط با حوزه فرهنگ) و به کارگیری آنها به منظور ارتقای فرهنگی دانشگاه
5- برنامه ریزی برای گسترش مناسبات دانشگاه و نهادهای فرهنگی، انقلابی و مردمی
6- شناسایی و سازماندهی نیروهای متعهد و مستعد از طریق نهادهای دانشجویی و فرهنگی برای کمک به جامعه در مواقع اضطراری

در حال حاضر، اعضای شورای فرهنگی دانشگاه به شرح ذیل هستند.

 

 

#  
  - پرینا قمی
  - مدرک تحصیلی دکتری
  - شماره تماس ---
  -

ایمیل: این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید ، این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

#

 

به منظور سهولت در رفت و آمد دانشجویان و کاهش دغدغه خانواده های آن ها در این زمینه، از ابتدا تا پایان سال تحصیلی، سرویس ایاب و ذهاب دانشجویی برقرار است. در روزهایی که دانشجویان باید در کلاس ها حاضر شوند، صبح ها از ایستگاه های مختلف تهران و کرج سوار اتوبوس شده و در زمان مقرر به دانشگاه منتقل می شوند. بعد از ظهرها، پس از پایان کلاس ها، در زمان های مختلف دوباره سوار اتوبوس شده و در مقصدهای مشخص پیاده می شوند. سرویس ایاب و ذهاب دانشجویی در اختیار بخش خصوصی و تحت قرارداد و نظارت دانشگاه است.
رانندگان سرویس ها و دانشجویان ملزم به رعایت ضوابطی هستند که ذیلا" آمده است.

مهمان سرای خواهران در محوطه دانشگاه قرار دارد. دانشجویانی دختری که فاصله محل سکونت آن ها تا دانشگاه زیاد است، می توانند در مهمان¬سرا ساکن شوند. اسکان در مهمان سرا مستلزم عقد قرارداد، واریز اجاره ماهیانه و پایبندی به ضوابط زیر است.

گاها" برخی از دانشجویان نیازمند خدمات مشاوره ای و روانشناسی و حتی روان درمانی هستند. به همین دلیل، مرکز خدمات مشاوره و روانشناسی در دانشگاه تاسیس شده است. رئیس این مرکز، سرکار خانم دکتر ترابیان، عضو هیات علمی و مدیر گروه روانشناسی هستند. در صورت نیاز، دانشجویان گرامی می توانند در روزهای سه شنبه به محل مرکز واقع در طبقه سوم ساختمان شماره ۱ مراجعه کنند.

 

رصد و پایش وضعیت دانش آموختگان، علی الخصوص وضعیت اشتغال آنها، یکی از ماموریتهای مهم دانشگاهها است. پاسخ به این سوال که آموزشهای ارایه شده به دانشجویان به چه میزان در آینده شغلی آنها اثر دارد؟ سوال بسیار مهمی است که پاسخ آن می تواند جهت گیری سیاستهای آموزشی دانشگاه را تعیین نماید. در مهرماه سال ۱۴۰۲ وضعیت دانش آموختگان دانشگاه دانش البرز پایش شد که گزارش آن ذیلا" آمده است.

 

 

شرایط پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان

 در مقطع کارشناسی ارشد

 

دانشجویان حائز شرایط زیر بدون شرکت در آزمون سراسری می‌توانند در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه البرز پذیرش شوند.

 

الف- دانشجویانی که تا پایان نیمسال ششم تحصیلی حداقل 75 درصد از واحدهای درسی خود را گذرانده و به لحاظ میانگین کل جزء 30 درصد برتر (10+ 20) در میان دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی باشند.

 

ب- این دانشجویان لازم است حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش‌آموخته شوند.

 

ج- تسهیلات پذیرش بدون آزمون تنها برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی بوده و صرفا برای یک بار قابل استفاده است.

 

د- ظرفیت پذیرش بدون آزمون در هر رشته کارشناسی ارشد تنها 2 نفر است.

----------------------------------------------------------------

 

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان

در مقطع کارشناسی ارشد

 

برگزیدگان علمی حائز شرایط زیر در صورت شرکت در آزمون سراسری ورود به دوره بالاتر و کسب حدنصاب علمی حداقل 90 درصد نمره آخرین پذیرفته شده در هر کد محل تحصیل، توسط سازمان سنجش به صورت مازاد بر ظرفیت به یکی از دانشگاهها معرفی می‌شوند.

 

  1. برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی
  2. دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان
  3. رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، با مشارکت حداقل 50 درصد در دستاورد حائز رتبه
  4. دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی که طی هشت نیمسال دانش‌آموخته شده‌است.

 

شرایط تعیین دانشجویان برتر

 

الف- مقاطع کاردانی و کارشناسی

الف-1 اگر تعداد دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی کمتر از 10 نفر باشد، دانشجویی که بیشترین معدل را کسب کرده است به عنوان دانشجوی برتر شناخته می‌شود. در صورتی که تعداد دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی از 10 تا 19 نفر باشد، 2 دانشجویی که بیشترین معدل را کسب کرده اند به عنوان دانشجوی برتر معرفی می‌شوند. اگر تعداد دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی 20 نفر یا بیشتر باشد، 3 دانشجویی که بیشترین معدل را کسب کرده اند به عنوان دانشجوی برتر شناخته می‌شوند.

الف-2 دانشجویان هم‌رشته‌ای که ورودی نیمسال اول و دوم هستند، یک ورودی تلقی می‌شوند.

الف-3 تعداد واحدهای موثر دانشجویان برتر باید حداقل 16 واحد باشد.

الف-4 معدل نیمسال دانشجویان برتر باید حداقل 17 باشد.

 

ب- مقاطع کارشناسی ارشد

ب-1 دانشجویی که در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی بیشترین معدل را کسب کند، دانشجوی برتر شناخته می‌شود.

ب-2 دانشجویان هم‌رشته‌ای که ورودی نیمسال اول و دوم هستند، یک ورودی تلقی می‌شوند.

ب-3 تعداد واحدهای موثر دانشجویان برتر باید حداقل 8 واحد باشد.

ب-4 معدل نیمسال دانشجویان برتر باید حداقل 17 باشد.

 

تبصره: در مواردی که معدل پایان نیمسال دو یا چند دانشجو یکسان باشد، همه آن‌ها به عنوان دانشجوی برتر معرفی خواهد شد.